Επίκειται το πόρισμα για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Δευτέρα

Στην τελική ευθεία για την έκδοση της εισήγησης στην υπόθεση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η οποία κατηγορείται για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην ελληνική αγορά μπίρας βρίσκεται η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισηγητής που έχει αναλάβει να εξετάσει τις καταγγελίες της «Μύθος Ζυθοποιίας» και την αυτεπάγγελτη έρευνα της Επιτροπής από κοινού είναι πολύ κοντά στο να ολοκληρώσει την έρευνά του και πιθανότατα θα εκδώσει την εισήγησή του το ερχόμενο φθινόπωρο.
Η εισήγηση είναι βαρύνουσας σημασίας στην εξέλιξη της υπόθεσης, καθώς πάνω σε αυτήν θα στηριχθεί η εκδίκασή της στην Ολομέλεια της Επιτροπής. Ενώπιον της Ολομέλειας θα λάβει χώρα η ακροαματική διαδικασία, όπου τα εμπλεκόμενα μέρη θα κληθούν να καταθέσουν τις απόψεις τους και να υπερασπιστούν τη θέση τους. Εκεί θα γίνει και η εξέταση των μαρτύρων που θα κληθούν να βοηθήσουν στη διαλεύκανση της υπόθεσης.

Αθέμιτες πρακτικές
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προσπαθήσει να αποτρέψει τη συνεξέταση της υπόθεσης, προσφεύγοντας τον Ιούλιο του 2009 στο ΣτΕ, με τον ισχυρισμό ότι ευαίσθητα και εμπιστευτικά στοιχεία της θα περιέλθουν σε γνώση της Μύθος Ζυθοποιίας, η οποία αποτελεί τον βασικότερο ανταγωνιστή της. Ωστόσο το ΣτΕ, λαμβάνοντας υπόψη τις διαβεβαιώσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού ότι κάτι τέτοιο δεν επρόκειτο να συμβεί, καθώς επιχειρηματικά απόρρητα δεν διοχετεύονται στους διάδικους ή τρίτους, άναψε πέρυσι το «πράσινο φως» για τη συνεκδίκαση και άνοιξε τον δρόμο για να διερευνηθεί κατά πόσο η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εφάρμοσε αθέμιτες πρακτικές και εκμεταλλεύθηκε τη δεσπόζουσα θέση της στην εγχώρια αγορά μπίρας. Όλα ξεκίνησαν το 2005, όταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκίνησε αυτεπάγγελτη έρευνα στον κλάδο της ζυθοποιίας και κορυφώθηκε το 2006 όταν η Μύθος Ζυθοποιία, μέλος του ομίλου Carlsberg, υπέβαλε καταγγελία για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Το ενδιαφέρον για την κατάληξή της υπόθεσης είναι τεράστιο τόσο από τους ανταγωνιστές της Αθηναϊκής όσο και από τους χιλιάδες συνεργάτες της (μόνο οι προμηθευτές της στην Ελλάδα ανέρχονται σε 4.350).
Η θυγατρική του ολλανδικού ομίλου της Heineken είναι με διαφορά η πρώτη ζυθοποιία στην Ελλάδα, με μερίδιο που υπερβαίνει το 60% παρά την όξυνση του ανταγωνισμού αλλά και την είσοδο νέων «παικτών».
Διατηρεί τρία ζυθοποιία (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα), δύο βυνοποιεία (Θεσσαλονίκη και Πάτρα), στα οποία μετατρέπει το κριθάρι σε βύνη και απασχολεί περίπου 1.100 εργαζομένους.
Παράγει και διαθέτει στην ελληνική αγορά 25 προϊόντα, ενώ πραγματοποιεί εξαγωγές σε 11 χώρες και στις 5 ηπείρους, ενώ στόχος της εταιρείας είναι το 2013 οι εξαγωγές να αντιστοιχούν στο 20% της συνολικής παραγωγικής δραστηριότητας, από το 10% που είναι σήμερα.
Τέλος, μέσω του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας που ξεκίνησε το 2008, συνεργάζεται με 2.100 Έλληνες παραγωγούς απ' όπου προμηθεύεται το κριθάρι για την παραγωγή της Amstel και της ΑΛΦΑ. Πέρυσι, οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 341 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη έφθασαν στα 24,2 εκατ. ευρώ, ενώ για φέτος δρομολογεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ.

Άρθρο από το imerisia.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου