Η Μύθος πάει Κίνα...

Πέμπτη

Ένα βήμα πριν από την επέκταση των εξαγωγικών της δραστηριοτήτων στην Κίνα βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr η Μύθος Ζυθοποιία, αναζητώντας με αυτό τον τρόπο διέξοδο στη διαρκώς πτωτική αγορά της εγχώριας κατανάλωσης μπύρας. Όπως λένε στελέχη της ζυθοποιίας Μύθος, το στρατηγικό σχέδιο για την είσοδο στην κινεζική αγορά αναμένεται να καταρτιστεί και εντός τους έτους, δεδομένου πως η συρρίκνωση κατά 20% τουλάχιστον της κατανάλωσης μπύρας στην Ελλάδα προβληματίζει ιδιαίτερα και αναγκαστικά οδηγεί σε προσπάθειες για ενίσχυση της παρουσίας στο εξωτερικό.

Στην κατεύθυνση αυτή, στους βασικούς στόχους της εταιρείας για τη χρονιά που διανύουμε είναι η αύξηση των εξαγωγών στις αγορές της Αμερικής και της Αυστραλίας, οι οποίες σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, κ. Αλέξανδρο Καραφυλλίδη πάνε αρκετά καλά, ενώ παράλληλα γίνονται προσπάθειες για είσοδο σε περισσότερα κανάλια διανομής στην Αγγλία, που αποτελεί μία από τις βασικότερες εξαγωγικές αγορές της Μύθος.


Την ίδια ώρα η διοίκηση της Μύθος δεν αποκλείει ούτε το ενδεχόμενο για καλλιέργεια και παραγωγή πρώτων υλών επί ελληνικού εδάφους, αν και η υλοποίηση αυτού του σχεδίου προϋποθέτει, όπως τονίζουν τα στελέχη της ζυθοποιίας, εμπεριστατωμένη έρευνα για το εάν μπορούν να αναπτυχθούν εδώ οι συγκεκριμένες ποικιλίες κριθαριού που χρησιμοποιεί η Μύθος.

Όπως σημειώνει πάντως ο κ. Καραφυλλίδης, ο ανταγωνισμός στα μερίδια είναι ιδιαίτερα έντονος, σε μια περίοδο που η αγορά της μπύρας έχει συμπιεστεί και παρουσιάζει «έντονα σημάδια κόπωσης». Είναι ενδεικτικό πως μόνο το 2012 η κατανάλωση μπύρας σημείωσε πτώση 8%, με τις μεγαλύτερες απώλειες να σημειώνονται στη λεγόμενη «κρύα αγορά» της εστίασης, όπου εκεί η πτώση άγγιξε το 16%. Στον αντίποδα κατά 4 μονάδες ενισχύθηκε η «ζεστή αγορά» των σημείων πώλησης εκτός εστιατορίων (σούπερ- μάρκετ και περίπτερα), ενίσχυση που οφείλεται ωστόσο στο έντονο κύμα προσφορών στις οποίες προχωρούν οι εταιρείες. Για παράδειγμα, το 65% των προϊόντων που πουλά η Μύθος εντάσσεται σε πακέτα προσφορών από τα καταστήματα λιανικής.

Εντούτοις, παρά τα αρνητικά σημάδια που στέλνει η αγορά της μπύρας, η οποία και φέτος εξακολουθεί να κινείται πτωτικά με ποσοστό της τάξης του 4%, τα αποτελέσματα του πρώτου 4μήνου για τη Μύθος Ζυθοποιία είναι ενθαρρυντικά, καθώς έχει επιτευχθεί διψήφια αύξηση όγκου πωλήσεων και κερδοφορίας.

Ομαλά  εξελίσσεται  επίσης και το πλάνο επενδύσεων ύψους 50 εκατ. ευρώ που έχει ανακοινώσει η Μύθος Ζυθοποιία έως το 2015. Ειδικότερα, η εταιρεία έχει ολοκληρώσει το επενδυτικό της πλάνο κατά 75-80%. Επίκεντρο των επενδύσεων αποτελούν ο εκσυγχρονισμός της παραγωγικής μονάδας στην περιοχή της Σίνδου στη Θεσσαλονίκη και η ανανέωση του τεχνολογικού εξοπλισμού. Σε αυτό το πλαίσιο σημαντικές είναι οι επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ που προγραμματίζονται για το 2013, με έμφαση στα εμπορικά πάγια, τον εξοπλισμό εργοστασίου και την αναβάθμιση τεχνολογικού εξοπλισμού.

Άρθρο από το capital.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου