«Θέλουμε την Πάτρα κύρια πύλη των εξαγωγών μας»...

Τρίτη

Ζωούλλης Μηνά, CEO Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Να καταστήσει το λιμάνι της Πάτρας ως την κύρια εξαγωγική της πύλη στοχεύει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού Heineken. Όπως λέει στην «Η» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ζωούλλης Μηνά το λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας έχει τις προοπτικές να φιλοξενήσει την εξαγωγική δραστηριότητα πολλών εταιρειών και αποκαλύπτει πως για το θέμα είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις με τοπικούς φορείς. Ο κ. Μηνά, σημειώνει ακόμη ότι η Αθηναϊκή διατηρεί σταθερό το επενδυτικό της πλάνο και επαναλαμβάνει τη στήριξή της στην ελληνική οικονομία.
Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα


Κύριε Μηνά, με δεδομένο ότι η εγχώρια αγορά μπίρας εξαρτάται άμεσα από την πορεία της τουριστικής κίνησης πόσο έχετε ωφεληθεί από την αύξηση ρεκόρ που σημειώνουν οι αφίξεις των αλλοδαπών τουριστών φέτος;
Αν και οι διεθνείς αφίξεις ήταν ενισχυμένες σε σχέση με πέρσι, το όφελος από την κατανάλωση για την αγορά και ειδικότερα την «κρύα» αγορά ήταν μικρότερο των αρχικών προσδοκιών. Το καλοκαίρι δηλαδή, δεν απέδωσε όσο αναμενόταν και αυτό το αποδίδουμε κυρίως σε τρεις παράγοντες: στη μείωση του εσωτερικού τουρισμού, στην προτίμηση των ξένων τουριστών σε all inclusive ξενοδοχειακά πακέτα και στις κλιματολογικές συνθήκες, καθώς φέτος είχαμε ένα δροσερό καλοκαίρι. Αν ωστόσο παρατηρήσετε συνολικά την πορεία της αγοράς από την αρχή του χρόνου, θα διαπιστώσετε ενθαρρυντικά σημάδια στο πρώτο πεντάμηνο, γεγονός που μας επιτρέπει να διατηρούμε τη συγκρατημένη αισιοδοξία μας.

Πιστεύετε πως αυτά τα ενθαρρυντικά σημάδια θα αποτυπωθούν και στα οικονομικά σας μεγέθη για το σύνολο του 2013;
Είναι κάπως πρόωρο να μιλήσουμε για το σύνολο του 2013. Γι' αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω ωστόσο, είναι ότι διατηρούμε σταθερό το επενδυτικό μας πλάνο, ύψους 20 εκατ. για τη φετινή χρονιά, και ότι παραμένουμε συγκρατημένα αισιόδοξοι με πίστη στα νέα καινοτόμα μας προϊόντα, όπως η Amstel Radler. Ταυτόχρονα, παραμένουμε πιστοί στις δεσμεύσεις μας απέναντι στην κοινωνία και τους μετόχους μας, καθώς και στη στήριξή μας προς την ελληνική οικονομία, ενώ οι επενδύσεις μας για τα επόμενα τρία χρόνια θα κινηθούν γύρω στα 50 εκατ. συνολικά. Οι υγιείς χρηματοοικονομικοί μας δείκτες, ο προσεκτικός μακροπρόθεσμος σχεδιασμός του επενδυτικού μας πλάνου, η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου και των εξαγωγών αποτελούν τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των δυσκολιών.

Τα τελευταία χρόνια, αρκετές μικρο-ζυθοποιίες έχουν κάνει της εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά, και μάλιστα έχουν καταφέρει να αποσπάσουν μερίδια από τους μεγάλους του χώρου. Πώς αντιμετωπίζετε αυτό το φαινόμενο;
Βασική επιδίωξή μας στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι η ανάπτυξη του συνολικού όγκου της αγοράς της μπίρας, με δεδομένο ότι η εκτιμώμενη κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 30 λίτρα, παραμένοντας πολύ κάτω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, που κυμαίνεται στα 70 λίτρα. Για το σκοπό αυτό, εδώ και πολλά χρόνια έχουμε αναλάβει πρωτοβουλία για την ανάπτυξη της κατηγορίας, προσπαθώντας να δημιουργήσουμε στην Ελλάδα κουλτούρας μπίρας μέσα από το εξειδικευμένο πρόγραμμα «Love Beer», στο πλαίσιο του οποίου διοργανώνουμε γευσιγνωσίες, εκπαιδεύσεις συνεργατών και καταναλωτών, ενώ παράλληλα υποστηρίζουμε την έρευνα για τα διατροφικά οφέλη της μπίρας. Με το σκεπτικό που σας περιέγραψα, έχουμε ήδη ξεκινήσει σχετική δράση και με την Ένωση Ζυθοποιών Ελλάδας. Για εμάς, στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η ανάπτυξη των μικροζυθοποιών ενισχύει ακριβώς τη δημιουργία της «κουλτούρας της μπίρας», ενώ μπορεί να τονώσει περαιτέρω τη συνολική αγορά, προσφέροντας στους καταναλωτές ακόμα περισσότερες επιλογές και αυξάνοντας τη συνολική ζήτηση. Εξάλλου, μας έχει ζητηθεί και έχουμε προσφέρει τόσο τεχνογνωσία όσο και συμβουλές σε θέματα ποιότητας σε μικρούς παραγωγούς μπίρας.

Eχετε εκφράσει την πρόθεσή σας να χρησιμοποιήσετε το λιμάνι της Πάτρας, ως βάση για την ανάπτυξη των εξαγωγών σας προς την Αφρική και την Ασία. Σε ποιο σημείο βρίσκεται το σχέδιο;
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι μια από τις σημαντικές εξαγωγικές επιχειρήσεις της Ελλάδας, με περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές. Σήμερα έχουμε παρουσία σε 20 χώρες, ενώ στόχος είναι στο τέλος του 2013 οι εξαγωγές μας να αντιστοιχούν στο 20% της παραγωγικής μας δραστηριότητας. Συνεχίζοντας αυτήν την παράδοση, σχεδιάζουμε την επέκτασή μας σε νέες αγορές στο μέλλον. Πεποίθησή μας είναι ότι η εξωστρέφεια αποτελεί κλειδί για την ανάπτυξη, ειδικά τώρα, συνεπώς η ενίσχυση της παρουσίας μας στις διεθνείς αγορές προσφέρει διέξοδο στην παραγωγική μας δραστηριότητα, αλλά υποστηρίζει και την ελληνική οικονομία συνολικά, με την εισροή συναλλάγματος και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για την ελληνική οικονομία. Το λιμάνι της Πάτρας, λόγω θέσης και υποδομής, έχει σημαντικές προοπτικές να φιλοξενήσει την εξαγωγική δραστηριότητα πολλών εταιρειών που δίνουν έμφαση στην εξωστρέφεια. Στόχος μας είναι το λιμάνι της Πάτρας να γίνει η κύρια εξαγωγική πύλη όλων των εργοστασίων μας. Γνωρίζουμε πως κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο καθώς υπάρχουν πολλοί εξωγενείς παράγοντες που θα κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα, παρ' όλα αυτά βρισκόμαστε σε διαδικασία διαβουλεύσεων με τοπικούς φορείς και ελπίζουμε να υπάρξει γρήγορα ανταπόκριση και να δούμε ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις να ακολουθούν το παράδειγμά μας.
Εμπορική πολιτική
Στόχος οι προσιτές τιμές
Ποια είναι η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείτε εν μέσω ύφεσης; Θα εντείνετε τις προσφορές ή έχει κάποιο όριο αυτή η τακτική;
Διαρκής μας επιδίωξη ήταν και είναι να διασφαλίζουμε την πρόσβαση των καταναλωτών στα υψηλής ποιότητας προϊόντα μας, που καλύπτουν κάθε ανάγκη και προτίμηση, σε τιμές προσιτές σε όλους. Πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση και τις επόμενες χρονιές. Ως τώρα, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις συνθήκες της ύφεσης, έχουμε προβεί σε μία σειρά ενεργειών: ελέγξαμε το κόστος μας και προσαρμόσαμε την τιμολογιακή και εμπορική μας πολιτική, απορροφώντας τις συνεχείς αυξήσεις στο κόστος παραγωγής και διακίνησης. Από τις αρχές του 2012, έχουμε απορροφήσει όλες τις αυξήσεις σε πρώτες ύλες, ενέργεια και μεταφορές, ώστε να μην επιβαρυνθούν οι καταναλωτές, ενώ ταυτόχρονα υλοποιούμε πλάνο ενεργειών (με προσφορές και δωρεάν προϊόντα) οι οποίες έφεραν μείωση τιμών περίπου 9% συνολικά.

Άρθρο από το imerisia.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου