Η καινοτομία της φρέσκιας μπίρας από τη «Μικροζυθοποιία Κέρκυρας»...

Τετάρτη

Του Κοσμά Ζακυνθινού

Η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας κατά 40% από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και οι πρώτες εξαγωγές σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία, αποτελούν κυρίαρχο στόχο της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας, η οποία σε σύντομο χρονικό διάστημα από την ίδρυσή της «απολαμβάνει» διεθνείς διακρίσεις για τα καινοτόμα προϊόντα της.
Στο φετινό μεγαλύτερο διεθνές φεστιβάλ μπίρας Interna-tional Real Ale Festival 2013 της Βρετανία, που διοργανώνεται από τη μεγαλύτερη αλυσίδα pub Wetherspoon της Βρετανίας, η Corfu Beer κατεγάγη ανάμεσα στις οκτώ της διεθνής αγοράς, μεταξύ 50 ζυθοποιείων. Χιλιάδες επισκέπτες δοκίμασαν και βαθμολογούσαν για 18 ημέρες τις μπίρες του φεστιβάλ, καταγράφονται τις εντυπώσεις τους.

Η διείσδυση των προϊόντων της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας, στο βρετανικό κοινό δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς έχει ήδη στο ενεργητικό της σημαντική διάκριση σε ευρύτατο τεστ γευσιγνωσίας με τη μπίρα «Koroibos Ale» (από τον Δρομέα Κόροιβο, που διακρίθηκε το 776 π.Χ. στους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες) αποτελώντας την επίσημη μπίρα στα σημεία πώλησης του δικτύου για το διάστημα των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία διέθεσε το 2012 περίπου 3.000 εκατόλιτρα ζύθου γι' αυτό τον σκοπό.

Η ιστορία της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας ξεκινά το 2006, σε ένα μικρό χωριό, τον Αρίλλα, της Βόρειας Κέρκυρας. Η ιδέα γεννήθηκε ύστερα από ένα ταξίδι σε χωριά της Γερμανίας, όπου οι μικρές ζυθοποιίες αποτελούν παράδοση.
Έτσι το 2009 ο Σπύρος Καλούδης, κύριος μέτοχος της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας, έχοντας αποφασίσει να δημιουργήσει το δικό του ζυθοποιείο ξεκινά την πρώτη παραγωγή προϊόντων.
Η επένδυση ανήλθε στο 1 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 16% προήλθε από επιδότηση και τα υπόλοιπα από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.

Σπύρος Καλούδης, κύριος μέτοχος της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας
«Αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε την επένδυση την εποχή της κρίσης. Ευτυχώς που οι τράπεζες πίστεψαν στο επιχειρηματικό μας σχέδιο και εκταμιεύτηκαν τα χρήματα. Σήμερα το 30% του κεφαλαίου προέρχται από τραπεζικό δανεισμό» όπως επισημαίνει μιλώντας στην «ΗτΣ» ο Σπύρος Καλούδης, κύριος μέτοχος της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας, υπογραμμίζοντας πως «η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της εν μέσω κρίσης με παραγωγή 80 χιλ. φιάλες μπίρας, 70 χιλ. ευρώ τζίρο και τρεις εργαζόμενους. Η παραγωγή της το 2012 έφτασε τις 500 χιλ. φιάλες, και ο τζίρος έφτασε στα 500 χιλ. ευρώ. Ενώ, για το 2013 ελπίζουμε να ξεπεράσουμε τις 600 χιλ. ευρώ σε επίπεδο πωλήσεων».
Το ξεκίνημα της Corfu Beer έγινε με δύο αφροζύμωτες μπίρες (Real Ale Special και Real Ale Bitter) και ακολούθησε η σειρά Ionian με την Royal Ionian καθώς και η Ionian Epos, μια μπίρα διπλής ζύμωσης, με περιεκτικότητα 7,5% αλκοόλ που περιέχει βιολογικά πιστοποιημένο μέλι ανθέων της Κέρκυρας.

Νέα γραμμή παραγωγής
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με την ολοκλήρωση της νέας γραμμής παραγωγής (επένδυση ύψους 258 χιλ. ευρώ) η δυναμική θα αυξηθεί κατά 40%, επιτρέποντάς της έτσι να έχει παρουσία σε όλη την Ελλάδα, ενώ σταδιακά θα αρχίσουν και οι πρώτες εξαγωγές σε Αγγλία και Ιταλία. Ταυτόχρονα, υπό σκέψεις είναι και το λανσάρισμα νέων προϊόντων, όπως αναψυκτικά, στην ίδια πάντα φιλοσοφία του «φρέσκου». «Η παραγωγή δεν μπορεί να καλύψει τη ζήτηση των προϊόντων μας» όπως τονίζει ο Σπύρος Καλούδης. «Δεν είμαστε μεγάλη βιομηχανία για να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς. Αυτός είναι και ο λόγος που μέχρι στιγμής δεν έχουμε εξάγει τα προϊόντα μας, καθότι δεν υπάρχει επάρκεια».
Καινοτομία με.. φρέσκια μπίρα
Η καινοτομία της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας έγκειται στο ότι επέλεξε να παράγει φρέσκια μπίρα, αφιλτράριστη και απαστερίωτη (real ale). «Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε σε υψηλά επίπεδα την υψηλή ποιότητα και να καινοτομούμε μέσα από τα προϊόντα μας.
Οι μπίρες «real ale» αποτελούν ουσιαστικά την επιστροφή στην παράδοση. Είμαστε λάτρεις της μικρής τοπικής ποιοτικής παραγωγής και της ιστορίας της χώρας μας» όπως τονίζει ο Σπύρος Καλούδης.
Οι μπίρες «real ale» περιέχουν τις θρεπτικές πρωτεΐνες των δημητριακών και τις ανεκτίμητες πολυφερόλες. Αυτά τα συστατικά αφαιρούνται στις βιομηχανοποιημένες μπίρες μαζικής κατανάλωσης.
Η φρέσκια μπίρα που παράγεται περιέχει μόνο βύνη από κριθάρι, λυκίσκο, μαγιά και νερό. Ζυμώνεται και ωριμάζει σε ειδικά ψυχόμενα τανκ, η ζύμωση γίνεται στους 15 βαθμούς και η ωρίμαση στον μείον ένα και διαρκεί τέσσερις εβδομάδες, έχοντας συνολικά διάρκεια ζωής 45 ημέρες, ενώ πρέπει να μεταφέρεται και να φυλάσσεται σε ψυγείο, όπως το φρέσκο γάλα.
«Οι περίπου 17 εκατ. τουρίστες που έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα είναι εκπαιδευμένοι καταναλωτές και απαιτητικοί. Αναζητούν τοπικά προϊόντα, διαφορετικά από αυτά των πολυεθνικών, φτιαγμένα με μεράκι τα οποία εκπροσωπούν τη χώρα μας. Χρειαζόμαστε ελληνικά προϊόντα με ελληνική ταυτότητα» όπως υποστηρίζει ο εμπνευστής της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας, τονίζοντας πως «οι τουρίστες είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μας. Εξάγουμε Ελλάδα και υποστηρίζουμε την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας, της Κέρκυρας. Διαφημίζουμε την Ελλάδα και αυτό θέλουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε».
Η ιστορία της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας ξεκινά το 2006, σε ένα μικρό χωριό της Βόρειας Κέρκυρας, τον Αρίλλα.
Το 2009 ο Σπύρος Καλούδης, αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό του ζυθοποιείο ξεκινώντας την παραγωγή προϊόντων.
Η επένδυση ανήλθε στο 1 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 16% προήλθε από επιδότηση.
Η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της εν μέσω κρίσης με παραγωγή 80 χιλ. φιάλες μπίρας, 70 χιλ. ευρώ τζίρο και τρεις εργαζόμενους.

Άρθρο από το imerisia.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου