Ο Μύθος αναπτύσσεται αθόρυβα...

Σάββατο

ΜΠΙΡΑ είναι και λαμπυρίζει. Και πού ξέρεις, ίσως μέσα στην πενταετή κρίση της ελληνικής οικονομίας μπορεί να σου δώσει στιγμές δροσιάς. Αρκεί να βρεις τα πλεονεκτήματά της και να τα ταιριάξεις με τις ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών. Και έτσι είναι.

Την ώρα που όλοι μιλούν για το θαύμα που έχει πετύχει η μπίρα FIX (η οποία στα χέρια του Γιαννιώτη επιχειρηματία Γιάννη Χήτου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Α.Ε. έχει κερδίσει υψηλά μερίδια αγοράς σε μόλις τρία χρόνια κυκλοφορίας μετά την αναβίωση της), υπάρχει άλλο ένα φαινόμενο: μιας ανταγωνίστριας εταιρείας, η οποία ξεχωρίζει συνολικά στον κλάδο της μπίρας. Πρόκειται για τη Μύθος Ζυθοποιία Α.Ε., μέλος του πολυεθνικού ομίλου Carlsberg (μετά την πώλησή της το 2004 από τον Μπουτάρη στην Scottish & Newcastle, η οποία με τη σειρά της εξαγοράστηκε από την Carlsberg). Η διοίκηση της εταιρείας, αν και κινείται πιο αθόρυβα από τους ανταγωνιστές της (θόρυβο έκανε περισσότερο όταν προ ετών κατήγγειλε τον leader του κλάδου, την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για ενδεχόμενο κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης), αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια χωρίς δάνεια, χωρίς απολύσεις, χωρίς μείωση του μισθού, διενεργώντας μάλιστα σημαντικές επενδύσεις (40 εκατ. ευρώ κατά το διάστημα 2009-2012).


Το μυστικό της ανάπτυξης του τζίρου 31% (στα 85 εκατ. ευρώ το 2012, από 64 εκατ. το 2009) παρότι η αγορά μπίρας έχει υποχωρήσει 20% και το ΑΕΠ της χώρας 25% την ίδια περίοδο, είναι σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Καραφυλλίδη, διευθύνοντα σύμβουλο:

Ο διευθύνων σύμβουλος Α. Καραφυλλίδης προσδοκά μερίδιο 20% το 2013 για τη «Μύθος»
α) Η συνεχιζόμενη δυναμική του σήματος «Μύθος» στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Η μπίρα Μύθος είναι η πιο διάσημη ελληνική μπίρα: παράγεται στην Ελλάδα, έχει νονό Ελληνα (Μπουτάρη), έχει ελληνικό όνομα και εξάγεται σε 40 χώρες, φθάνοντας μέχρι την Αυστραλία. Αποτελεί το 50% των πωλήσεων της Μύθος Ζυθοποιίας, η οποία παράγει ή εμπορεύεται και άλλα σήματα όπως Henninger, Kaiser, Carlsberg, Guinness, Corona, Kilkenny, Grimbergen, Schneider Weisse, Magners, Somersby.

β) Η αξιοποίηση του τμήματος της αγοράς της βαρελίσιας μπίρας (draught) με την εισαγωγή τεχνολογικά προηγμένου εξοπλισμού (ειδικές συσκευασίες), χωρίς προσθήκη ανθρακικού (CO2), ο οποίος επιτρέπει την κατανάλωση μπίρας χωρίς υπερβολικά πολύ ή λίγο αφρό. Η καινοτομία αυτή αγκαλιάστηκε από την αγορά και έδωσε φτερά στη ζυθοποιία.

Το σλόγκαν του κ. Καραφυλλίδη είναι ότι «είμαστε η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μπίρας στην Ελλάδα» και δηλώνει αισιόδοξος ότι αυτό θα συνεχιστεί αφού προσδοκά μερίδιο αγοράς 20% το 2013, από 16,8% το 2012. Στην ερώτηση «ποιοι λόγοι σάς κάνουν αισιόδοξο, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός φουντώνει;» δηλώνει πρώτον, ότι «ο αγώνας είναι μαραθώνιος και όχι σύντομος», αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα υπάρξει κόπωση στον ανταγωνισμό (σ.σ. π.χ. και στο σήμα FIX, όπως έχει συμβεί με τον leader του κλάδου, την Αθηναϊκή Ζυθοποιία) και δεύτερον, «είμαστε έτοιμοι από κάθε πλευρά, γιατί διαθέτουμε ικανή κερδοφορία (σ.σ. 3,2 εκατ. το 2012) και κατάλληλη ρευστότητα για να χρηματοδοτήσουμε την ανάπτυξη και να συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση».

Άρθρο από το enet.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου