Παγωμένο Τσάι: «Ατμομηχανή» ανάπτυξης για την αγορά αναψυκτικών και χυμών...

Πέμπτη


Η κατηγορία του παγωμένου τσαγιού αποτελεί την πλέον αναπτυσσόμενη στην ευρύτερη αγορά αναψυκτικών και χυμών, κυρίως λόγω της στροφής των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή. Την τελευταία διετία οι πωλήσεις των προϊόντων αυτών αυξήθηκαν με ρυθμό 9% από χρόνο σε χρόνο και όπως δείχνουν τα πράγματα, έπεται συνέχεια.

Σαφής ένδειξη της δυναμικής του segment του παγωμένου τσαγιού αποτελεί το πλήθος λανσαρισμάτων που έχουν γίνει από μεγάλες εταιρείες όπως η Coca-Cola Hellas και η Coca Cola Τρία Έψιλον, η Pepsico HBH, η Vivartia, η ΕΨΑ, η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης, η Interagamma, αλλά και η αναμενόμενη είσοδος στο segment σημαντικών εταιρειών όπως π.χ. της Λουξ Μαρλαφέκας κ.α.

Πιο συγκεκριμένα, η Vivartia έχει ήδη λανσάρει το Life Tsai, το οποίο παράγεται στην Ελλάδα, στο νέο εργοστάσιο παραγωγής χυμών της ΔΕΛΤΑ στη Λαμία και το οποίο όπως λέει η εταιρεία, είναι 10 φορές πιο πλούσιο σε χυμό φρούτου από τα αντίστοιχα προϊόντα της αγοράς. Κυκλοφορεί σε μπουκάλι 500 ml και διατίθεται σε 3 γεύσεις, τσάι με λεμόνι, τσάι με ροδάκινο και πράσινο τσάι με πράσινο μήλο. Πλέον πρόσφατο λανσάρισμα αποτελεί το Herbal Tea, από την εταιρεία Intergamma, το οποίο παράγεται από 100% βότανα ελληνικής γης, είναι χωρίς ζάχαρη, καφεϊνη και χρωστικές και κυκλοφορεί σε δύο γεύσεις, λεμόνι και ρόδι. Μάλιστα, λανσάρεται δίνοντας έμφαση στην ελληνικότητά του, με το μήνυμα «γεύση φυσική, γεύση ελληνική».


Τα ισχυρότερα brand της κατηγορίας ωστόσο είναι το Nestea της Coca-Cola Hellas και της Coca-Cola Τρία Έψιλον, το Lipton Ice Tea της Pepsico HBH και το Lipton Linea της Ελαϊς/Unilever. Η Coca-Cola Hellas τον Απρίλιο του 2012 λάνσαρε και το Nestea Stevia, το οποίο διαθέτει 30% λιγότερα σάκχαρα και θερμίδες, ενώ η διείσδυσή του στους καταναλωτές ήταν τόσο ουσιαστική που οι τελευταίοι το ανέδειξαν σε «Προϊόν της Χρονιάς» για το 2013 στην κατηγορία «Έτοιμο Τσάι», στον ομώνυμο θεσμό που διοργανώνει τα τελευταία 5 χρόνια στην Ελλάδα η εταιρεία Προώθησης Προϊόντων και Καινοτομίας Award Greece σε συνεργασία με την Boussias Communications. Το νέο Nestea με 30% λιγότερα σάκχαρα και θερμίδες κυκλοφόρησε σε τέσσερις γεύσεις, Λεμόνι, Ροδάκινο, Πράσινο Τσάι Φράουλα και Πράσινο Τσάι Πορτοκάλι – Λεμόνι.

Ιδιαίτερη αίσθηση έχει προκαλέσει στην αγορά εξάλλου, η απόφαση της Ζυθοποιίας Μακεδονίας-Θράκης, που διαθέτει τη μπίρα Βεργίνα, να μπει στο παγωμένο τσάι με το brand Ιce Tea Tuvunu. Πρόκειται για το πρώτο παγωμένο ρόφημα με ελληνικό βιολογικό τσάι του βουνού, μέλι και λεμόνι, το οποίο στηρίζεται σε παγκόσμια κατοχυρωμένη πατέντα.

Στο πλαίσιο δε αυτού του λανσαρίσματος, η εταιρεία υλοποιεί πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας, συνολικού προϋπολογισμού 400.000 ευρώ με 200 παραγωγούς στην περιοχή της Ξάνθης από τους οποίους προμηθεύεται 80 τόνους βιολογικού τσαγιού. Σημαντική θέση στην αγορά κατέχει εξάλλου και το Lipton Linea, τσάι ενισχυμένο με κατεχίνες της Ελαϊς/Unilever. Το κρύο τσάι Lipton Linea είναι ένα προϊόν της σειράς πράσινου τσαγιού Lipton, που δημιουργήθηκε ειδικά για όσους θέλουν να φροντίζουν τη γραμμή και την υγεία τους.

Πρόκειται για ένα κρύο τσάι χωρίς θερμίδες, το οποίο περιέχει διπλάσια ποσότητα κατεχινών, ένα φυσικό αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στα φύλλα του πράσινου τσαγιού και ενισχύει το μεταβολισμό του οργανισμού. Κυκλοφορεί δε σε τρεις τύπους, Lipton Linea κρύο τσάι Εσπεριδοειδή, Lipton Linea Ανανάς και Ιβίσκος και Lipton Linea Λευκό Ροδάκινο.

Όσον αφορά στα μερίδια αγοράς, το 76% σύμφωνα με πληροφορίες κατέχει η Pepsico-Ηβη με το Lipton Ice Tea, ενώ το μερίδιο του Nestea (Coca Cola Hellas, Coca-Cola Τρία Έψιλον) υπολογίζεται σε 20%. Ενδεικτικό της δυναμικής που αναπτύσσει τελευταία το παγωμένο τσάι είναι και η άνοδος της διαφημιστικής δαπάνης που εμφανίζει τους τελευταίους μήνες. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο τρίμηνο του 2013, η δαπάνη του έφτασε τα 369.801 ευρώ έναντι 256.404 ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012. Ποσό που σημαίνει αύξηση δαπάνης κατά 44,2% .

Το ίδιο διάστημα η διαφημιστική δαπάνη στην αγορά αναψυκτικών και χυμών έφτασε τα 4.924.784 ευρώ έναντι 2.894.325 ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012. Ποσό που σημαίνει κατακόρυφη αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης κατά 70%. Πιο κατατοπιστική όμως είναι η εικόνα της διαφημιστικής δαπάνης του παγωμένου τσαγιού από το 2008 έως και το 2012, τα χρόνια της κρίσης δηλαδή. Το 2008 επενδύθηκαν στο segment 3.348.643 ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, ενώ το 2012 το ποσό αυτό ανέβηκε στα 3.900.358 ευρώ, αυξημένο κατά 16,4%. Και όλα αυτά σε μια 5ετία που η συνολική διαφημιστική δαπάνη στην αγορά έχει μειωθεί σε ποσοστό άνω του 50%.

Άρθρο του marketingweek.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου